× Aanbiedingen
Menu
0 artikelen
€ 0,00 (excl. BTW)
U heeft momenteel nog geen producten in uw winkelwagen.
Aanbiedingen

Productgarantie
Op bestelde producten bij Safety Nation BV kunnen vanaf de fabriek bepaalde garantievoorwaarden rusten. Dit kan per product verschillen.

Safety Nation BV hanteert de garantie van de leverancier. Bij artikelen met een garantiebewijs gelden de richtlijnen van de leverancier. De garantietermijn zal altijd duidelijk op de factuur worden aangegeven door middel van de factuurdatum. De aangeboden fabrieks- of productgarantie doet niets af aan de wettelijke garantie. Als een artikel defect gaat binnen het garantietermijn, neem dan direct contact op met onze klantenservice via [email protected].

 

Wettelijke garantie
Op onze producten rust ook een wettelijke garantie, dat wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.

Indien Safety Nation BV producten aan de afnemer levert, is Safety Nation BV er verantwoordelijk voor dat de afnemer een deugdelijk product ontvangt. Hierbij zullen de wettelijke garantieregels in acht worden genomen. Dat wil zeggen dat je het product een bepaalde tijd op een normale manier moet kunnen gebruiken, de verwachting van een product hangt af van:
- Prijs van het product;
- Merk van het product;
- De status van het product op het moment dat het gekocht wordt: is het product nieuw of tweedehands;
- Wat de verkoper heeft beloofd, bij de omschrijving van het product of in de reclame en promotie van het product.
 

Ondeugdelijk betekent dat een product niet voldoet aan de verwachtingen. Dingen als bijvoorbeeld 'normale' slijtage, beschadigingen of de gevolgen van verkeerd gebruik en slecht onderhoud vallen niet onder ondeugdelijk.

 

De tijd dat een product mee zou moeten gaan is afhankelijk van het product. Ook hierbij geldt wat redelijkerwijs is voor het product, je kan bij aanschaf informeren wat de tijd is dat het betreffende product mee zou moeten kunnen gaan.

Het begin van de garantietermijn zal altijd duidelijk op de factuur worden aangegeven door middel van de factuurdatum. Reclamaties wegens uiterlijk waarneembare gebreken dienen conform de contractvoorwaarden, doch uiterlijk binnen zeven dagen na ontvangst van de goederen door de opdrachtgever schriftelijk worden ingediend. Voor consumenten geldt dat na ontdekking van een gebrek dit binnen een redelijk termijn van minimaal 2 maanden, gemeld dient te worden.

 

Neem voor vragen contact op met onze klantenservice via [email protected]. Indien er een gebrek is, gelieve foto's en een duidelijk omschrijving in de e-mail te vermelden. 

 

Klachten

We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door een e-mail te versturen naar [email protected]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur (link: https://www.webwinkelkeur.nl/consument/geschil/). Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten te melden via het ODR platform van de Europese Commissie. Dit ODR platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is, dan heeft u de mogelijkheid om uw klacht te melden bij het platform van de Europese Unie. 

Bij klachten willen wij altijd in goed overleg met de klant tot een oplossing komen, met als leidraad de algemene voorwaarden. Meld uw klacht daarom altijd eerst bij ons, via het eerder vermelde e-mailadres. Zo kan de klacht zo spoedig als mogelijk opgelost worden.